Sonntag, Juli 08, 2007

آنام اولدومو ؟


آنا یاسیندا یازیلان بیر یانیقلی شعر
نام شاعر : بختیار وهابزاده
...
نه تئز اللرینی اوزدون دونیادان
بالانی تک قویوب هارا گئتدین سن ؟
نئجه یوخ اولورموش بیر آندا اینسان
ائله بیل دونیادا هئچ یوخوموشسان
...
گونش غروب ائتدی ، اتاق قارالدی
بیرآندا یوخ اولدون سن خیال کیمی
ایندی دوشونورم سندن نه قالدی
کونلومده خاطیرن قارا خال کیمی
...
منی بویا باشا یئتیردین آنا
بیزدن بورجلو بیلدیک هر زامان سنی
سن منی دنیایا گتیردین آنا
من سه یولا سالدیم دنیادان سنی
...
سن منه بئشیکده لای لای چالمیسان
بوگون سنه لای لای چالیم منده می ؟
سنین شیرین شیرین لایلالارینی
من سنه قایتاریم جنازنده می ؟
...
یوخون شیرین اولسون دییه ردین منه
یوخون شیرین اولسون دئییم می سنه ؟
گرک من باشینا دؤنوم دولانیم
منی حیات اوچون یاتیران آنام
سؤیله اؤلوم اوچون
نئجه یاتیریم
سنی من بوگون ؟
...
بو نئجه دونیادیر آنلامیرام من
جیلوه سی گورباگور ، رنگی گورباگور
دونه ن نفسیله سنی ایسیدان
بوگون بوزا دؤنوب داشا دؤندورور
...
بو نئجه دونیادیر
اینسان اوغلونون
خیالی گؤیده دیر ، اؤزو یرده دیر
ساغیکن چینینده حیاتین یوکو
اؤلنده جسدی چیینلرده دیر
بو نئجه دونیادیر ، بو نئجه دونیا
اؤلومو حقیقت ، حیاتی رویا
...
دردیمین غمیمین سندین اورتاغی
نییه اوز دؤندردین ، بس نییه مندن
دردین منه گلسین دییه ردین ، آخی
نییه درد قالادین دردیمه بس سن ؟
...
آنام هئچ کسی سن اینجیتمه میشدین
من سنی ،
من سنی اینجیدن قدر
ایندی کیمه آچیم دردیمی بیر بیر
کیم منیم دردیمه یانار سن قدر ؟
...
ائوین هر کونجونده گؤرونور یئرین
گؤزوم آختارچیدیر آنا آی آنا
ننه م هانی ؟ دئییر کؤرپه آذرین
من نه جواب وئریم اونا آی آنا
بیلمیرم ، بیلمیرم ، بو اؤلوم ندیر ، حیات وارکن ؟
نفسین آی آنام هله ائوده دیر
اؤزون یئر آلتیندا داشا دؤنموسن
...
بوگون یئتدین اولدو
آنام ، یئتدی گون
بیزیمله برابر آغلار اوتاقلار
سنه
یالنیز سنه
سنه دئمه ک چون
کؤنلومده نه قدر سنه سؤزوم وار
...
کیملری چاغیراق بو گون یئتدییه ؟
خالالار باجیلار سوروشور مندن
آنامدان سوروشاق او بیلر دییه
سنین اوتاغینا اوز توتورام من
...
آنام تاپشیریلدین آنا توپراغا
بو اؤلوم چکدی سینه مه داغ منیم
سن منیم آرخامدا بنزه ردین داغا
ائله بیل آرخامدان اوچدو داغ منیم
...
قیزیمین آدی دیر سنین اؤز آدین
بودا گؤز داغی دیر منه بو گونده
سون دفه سن منه باخیب آغلادین
سوراتیم مزارا گئتدی گؤزونده
...
عمرو باشا وئردین آتمیش یاشیندا
آتمیشین اوستونده دوروب یاشیندا
آرتیق سنین اوچون دایانان زامان
منیم چون دولانیر
گون اولور آخشام
واخ کئچیر ، سن مندن اوزاقلاشیرسان
من سنه گون به گون یاخینلاشیرام
...
مادرم مرد ؟
چه زود دستانت را از دنیا بریدی
فرزندت را تنها گذاشتی و کجا رفتی ؟
چگونه در یک لحظه انسان نیست می شود ؟
گوئی که هیچ در دنیا نبود
...
خورشید غروب کرد ، اتاق تیره شد
در یک لحظه مثل خیال نیست شدی
اکنون می اندیشم که از تو چه ماند
خاطراتت در دلم مثل یک خال سیاه
...
مادر مرا به سر و سامان رساندی
ما هم ترا بدهکار خود خیال کردیم
تو مرا به دنیا آوردی مادر
اما من ترا از این دنیا بدرقه کردم
...
تو در گهواره ام برایم لالائی خواندی
امروز من برایت لالائی بخوانم ؟
لالائیهای شیرین ترا
من سر مزارت به تو برگردانم ؟
...
به من می گفتی خوابهایت شیرین
به تو بگویم خوابهایت شیرین ؟
من باید دور سرت بگردم
ای مادری که به خاطر زندگی کردنم مرا خواباندی
بگو برای مردن
چگونه ترا بخوابانم
چگونه بخوابانمت امروز ؟
...
این چگونه دنیائیست نمی فهمم
جلوه اش گوربه گور ، رنگش گور به گور
آنکه دیروز با نفست گرمت می کرد
امروز یخ شده ، پاره سنگ شده
...
این چگونه دنیائیست
فرزند آدم
خیالش در آسمانهاست و خودش در زمین است
وقتی زنده است بار زندگی بر دوشش
وقتی می میرد جسدش بر دوشهاست
این چگونه دنیائیست ، این چگونه دنیا
مرگش حقیقت و زندگیش رویا
...
تو شریک درد و غمم بودی
چرا از من روی برگرداندی چرا ؟
آخر می گفتی دردو بلات به جانم
چرا پس دردرت را به دردم افزودی؟
...
مادرم ، تو هیچ کس را نیازردی
به آن اندازه ای که من آزردمت
حالا پیش چه کسی دردم را بگویم
چه کسی به دردم می سوزد مثل تو
...
در هر گوشه خانه جایت دیده می شود
چشمانم تر جستجو می کند مادر ، ای مادر
مادربزرگم کجاست ؟ می پرسد آذر کوچکت
چه جوابی به او بدهم مادر ؟
نمیدانم ، نمیدانم این مرگ چیست ؟ وقتی زندگی هست
ای مادر نفست هنوز در خانه است
در حالی که خودت زیر زمین تبدیل به سنگ شدی
...
امروز ، روز هفتمت شد
مادرم ، هفت روز
اتاقها همراه ما می گریند
به تو
فقط به تو
باری گفتن به تو
در دلم چقدر سخن دارم
...
چه کسانی را امروز به شب هفتت دعوت کنیم ؟
خاله ها ، خواهر ها می پرسند
می گویم از مادرم بپرسید ، او می داند
رو به طرف اتاقت برمی گردانم
...
مادر به خاک مادر سپرده شدی
این مرگت بر سیتنه ام داغ کشید
تو در پشتم همانند کوه بودی
گوئی از پشتم کوه پر کشید
...
اسم دخترم ، اسم خود توست
این هم داغ چشم است در این روز بر من
دفعه آخر تو نگاهم کردی و گریستی
صورتم در چشمانت به مزار رفت
...
در شصت سالگی عمر را تمام کردی
سنت هم روی شطت ایستاده است
دیگر به خاطر تو زمانی که ایستاد
برای من می چرخد
روز شب می شود
وقت می گذرد و تو از من دور می شوی
اما من هر روز به تو نزدیکتر می شوم

Keine Kommentare: